Bursa
Açık
23.3°
Başka Gazete

İçişleri Bakanlığı duyurdu: İki belediye başkanı görevden uzaklaştırıldı

2026.06.23 20:11 Son Güncellenme: 2026.06.23 20:34 - GÜNDEM

İçişleri Bakanlığı, CHP'li Adalar ve Silifke belediye başkanlarının görevden uzaklaştırıldığını duyurdu.

İçişleri Bakanlığı duyurdu: İki belediye başkanı görevden uzaklaştırıldı

İçişleri Bakanlığı, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ve Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut'un görevden uzaklaştırıldığını duyurdu.

Yapılan açıklamada şu ifadeler kullanıldı: 

"Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan AKPOLAT, hakkında "Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma ve Rüşvet Almak" suçları nedeniyle yürütülen soruşturma kapsamında, İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hâkimliğinin 23.06.2026 tarihli ve 2026/711 sorgu numaralı kararıyla tutuklanması üzerine;

Silifke Belediye Başkanı Mustafa TURGUT ise hakkında "Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma ve Rüşvet Almak" suçları nedeniyle yürütülen soruşturma kapsamında, Silifke Cumhuriyet Başsavcılığının 22.06.2026 tarihli ve 2026/2236 sorgu numaralı kararıyla tutuklanması üzerine;

Anayasa'nın 127'nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 47'nci maddesi uyarınca, geçici bir tedbir olarak İçişleri Bakanlığınca görevlerinden uzaklaştırılmıştır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur."

Kaynak: Cumhuriyet